lördag 28 juli 2007

Testfrustrationen är på topp

De billiga säger fortfarande nej. Innerst inne tror jag dem. Nästan tror jag dem. Hoppet är inte tvärdött men inte långt ifrån. Har fått veta att de billiga kan vara rätt tjatiga och säga nej och visa minus längre än andra tester.

Imorgon ska jag se om testet som kostar nästan 20 ggr mer tänker ge mig ett annat besked. Skeptisk. Tror att den enda skillnaden är ett flådigare plasthölje och ett känt varumärke som gör att de kan ta mer betalt.

Enligt kliniken borde jag kunna testa idag eller kanske imorgon. Enligt dr Gyn ska jag helst vänta ända till onsdag/torsdag nästa vecka för att vara säker på svaret. Han hävdar att progesteronet kan spöka och göra att plusset visas senare. Har man för lite progesteron kan man få missfall. Tror inte att jag har för lite progesteron naturligt men han tycker att alla som går hos honom bör ta extra för säkerhets skull. Säkert vettigt men just nu förvirrar det mest min testhjärna.

Blir det forsatt minus kommer jag nog tacka ja till jobbet jag har blivit erbjuden och så kommer jag röka och dricka en massa öl på priden nästa vecka. Ändras minuset till ett plus kommer jag bli grymt förvånad och konstigt glad. Forsätter minuset vara minus blir det en försökspaus och sen IVF i september/oktober.

1 kommentar:

KaKi sa...

Vi tror fortsatt på plus härnere vet du ;-) Det dröjer bara. Progesteronen krånglar och det tar tid att få rätt hormoner. Dumma stickor också - glöm inte det!

Annars låter det trevligt med öl, cigaretter och festival *avundsjuk, göteborg är vad man än säger inte lika festivaligt*

Sedan är jag dessutom grymt avundsjuk på din dr S - sneglar just mycket lystet mot både progesteron och trombyl...