onsdag 11 juli 2007

Två ägg känns som en bra början

Har varit på kliniken på förmiddagen och fått se två äggblåsor, en på varje äggstock. Känns som en bra början. På lördag blir sista inseminationen, hoppas grymt mycket på att det verkligen ska fungera nu, vill helst slippa gå vidare till IVF.

Hade ett IVF-samtal när jag ändå var där. De kör vanligtvis med det korta protokollet och efter vad jag har hört här och på andra ställen verkar det vara det som är minst plågsamt. Om inte den här inseminationen tar kan jag börja redan i nästa cykel. Känns bra att inte behöva vänta mer än nödvändigt. Hela den här processen känns redan som en enda lång väntan som man inte vet om den leder nånstans, frustrerande.

Men just idag känns det ändå bra. Jag försöker, så mycket mer kan jag inte göra. Sitter och gratissurfar i ett blåsigt Folkets park i Malmö, många barnvagnar, många gravidmagar och mina önskningar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till Nylsa! Hoppas det är din tur den här gången. /Linda

Storkenflyger sa...

TVÅ foliklar GRATTIS. Nu kommer det gå bra. I can feel it.
Håller tummarna för dig på lördag!