söndag 29 juli 2007

Minuset verkar vara här för att stanna

Inget plus idag heller så klart. Rätt väntat men skit och deppigt som fan ändå. Tror inte att det kommer bli nåt annat. Tror inte att det kommer bli ett plus senare i veckan trots min Gyns senare testdatum, får nog acceptera att det inte blev någon graviditet den här gången heller.

Frustrerande att det ska vara så svårt när det är så enkelt för så många. Efter fyra försök har de flesta statistiskt sett blivit gravida. Jag är inte en av dem som passar in i den statistiken. Orolig att jag inte kommer passa in på den rätta sidan i IVF-statistiken heller.

I eftermiddag ska jag på femmisfika, en av de som kommer ska också byta till IVF. Så klart sorgligt att det inte heller har funkat för henne, men bisarrt nog skönt att inte vara ensam bland alla minus.

Nu blir det försökspaus i en månad. Öl på priden och kanske kanske ska jag passa på och tacka ja till jobberbjudandet också. Vet inte. Behöver tid att tänka, tid att få vara ledsen, tid att göra annat.

8 kommentarer:

KaKi sa...

skit-skit-skit-skit-skit

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Vad otroligt trist!

Och jag förstår din oro, men statisktiskt sett ;-) är den inte befogad.

Du är kontrollerad av läkare, så det är väldigt troligt att du kommer att bli gravid. Även om du nu inte är en av dem som blev det på första försöket den här gången. Om det blir syskon någon gång i framtiden, är det kanske du som lyckas direkt!

Tröstkramar till dig! Och försök att ha riktigt roligt nu på priden! (Jag ska som vanligt titta på paraden, ser jag dig någonstans?)

Tingeling sa...

Fan också. Ledsen för din skull. Vad gäller statistiken, så är det precis som Kattmamman säger. Att du misslyckats nu, betyder inte alls att du inte kommer att lyckas nästa gång. Eller sen följande. Men jag förstår dig så väl. Hade liknande tankar i det här inlägget:

http://thoughtsoftingeling.blogspot.com/2007/05/dr-kom-den.html

Det är inte kul att inte höra till "bra" statistik.
Här kommer ännu en kram. Hoppas du hade en finfin Pride.

Storkenflyger sa...

Jävla skit.

Ang statistik så kan man också tänka att du "bara" försökt i fyra cykler och att snittet för par (som gör det i sänghalmen) är SJU cykler.

Tröstkramar

nylsa sa...

Tack, ni hjälper!

och Kattmamman, jag kommer säkert gå i paraden men vet inte var i tåget, brukar hoppa runt en del. Kanske ses vi utan att veta om det, ska vinka mycket!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag menade alltså inte att du var tvungen att ge dig till känna och leta reda på mig i den jättestoa publiken, det kanske lät så?

Jag var bara nyfiken på om du skulle vara där!

nylsa sa...

Kattmamman, trodde inte att du menade nåt annat heller. Men jag kanske borde ha ett Nylsa-plakat eller göra en Nylsa t-shirt som ingen skulle förstå, förutom ni som läser här då så klart.

Till nästa år vill jag få gå med antingen barnvagn eller bebbe i magen med regnbågsfamiljer, men fixar inte det i år.

nylsa sa...

Menade inte så mkt allvar med plakatet... insåg att det låter så när jag läser vad jag skrev.