måndag 16 juli 2007

Nedräkning - långt kvar

Börjar räkna ner, men har många långa dagar kvar innan det är dags att testa. Pratar med människor, märker att jag inte är ensam. Fler än jag trodde funderar på att göra samma sak eller åtminstone liknande, att bli gravid på egen hand med känd eller okänd donator.

Familjebilden håller verkligen på att förändras, vi konstiga familjer (eller snarare blivande konstiga familjer för min del) blir fler och fler. Kan självklart vara så att jag ser de här familjerna mer, men det är nog inte så enkelt. Tror att det är bra inte bara för oss utan för samhället i stort. Bra att det finns fler alternativ och större plats för annorlundaskapet. Det annorlunda blir inte lika annorlunda eller främmande då.

Två långa veckor kvar tills jag vet. Hoppet finns kvar.

Inga kommentarer: