onsdag 4 juli 2007

Jobb och ickegraviditet

Måste jobba mellan försöken, måste få råd att göra IVF:erna som antagligen krävs. Mitt jobb betyder ofta resande. Sitter ensam på ett hotell i ett regnigt Budapest och är inte ett dugg gravid. Dricker ett glas vin och funderar. Både skönt och jobbigt att ha mycket ensam tid för egna tankar. Längtar hem, ensam i hotellrum är rätt trist. Orkar inte gå ut på stan. Imorgon blir det samma sak, ickegravid, massa jobb och sen ett annat hotellrum i en annan stad.

Har bestämt med kliniken att det blir både insemination och IVF-samtal i slutet på nästa vecka. Måste göra något, frustrationen växer. Vill ha semester, vill testa plus, vill att det nångång ska bli verklighet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Darling, känner med dig. Bra att du tar dig lite tid att landa mellan varven. Kram kram och hör av dig om du vill snacka IVF, fotboll eller vafan som helst.

Mia

PS, nä skit i fotboll förresten. Men IVF och Livet i övrigt går bra. DS

Storkenflyger sa...

Tänker på dig ensam i hotellrummet. Bu va deppo :(

Bra att du kör på med en till insem och sedan IVF. Jag tror det är en bra plan. Då har du inseminerat så många gånger som barnlösa par ofta gör INNAN de går på IVF. (Sure finns de som bara kör tre insem men allas vår gynkung S har sagt att 4 insem är värt att testa).

KaKi sa...

Bra att du har en plan :-) Någonstans därinne finns ägget som vill bli barn - det är bara svårt att veta vilket ägg det är. Nog kommer det att lyckas. Jag är lite rädd själv vid det här laget... Fast saker händer. Men tänker samma saker hända igen tänker jag gräva ned mig och skita i att komma upp igen. eller möjligen börja jaga doktor S - för här verkar de snälla, duktiga och intresserade gynekologerna vara borta...

nylsa sa...

Fina fina ni! Blir glad att ni finns alla tre, hejaropen gör nytta, även om jag ibland förvånas över att någon orkar läsa allt mitt gnäll.

Känner mig oavsett peppad för varje fin kommentar jag får här och på andra ställen. Det gör på något sätt den här ensamma resan lite mindre ensam.