söndag 22 april 2007

Adoptionshotell och ickegravid trots ickemens

Insåg imorse att jag bor på ett adoptionshotell. Frukostmatsalen och senare lobbyn var full av nyblivna spanska familjer med små kinesiska barn. Det känns. Ganska hårt faktiskt.

Är här med två kollegor och de har haft massa åsikter om adoption, mestadels positiva men ibland ignoranta och felaktiga. Svårt att diskutera. Har försökt hålla diskussionen på en nivå där jag inte avslöjar hur insatt jag är i Kina och dess adoptioner, vill helst inte att de ska veta om varken mina inseminationsplaner eller tidigare adoptionsplaner. Vissa uttalanden har jag sagt emot och andra har jag försökt glida förbi. Jobbigt och sorgligt. Hittat en ny garderob att gå in i.

Kan inte låta bli att vara lite avundsjuk på de nyblivna familjerna. En kvinna var med sin mamma och sin nyfådda dotter i frukostmatsalen. Inbillade mig att hon var singel. Blev återigen sorgsen över att dörren till Kinaadoptioner är stängd för singlar nu.

Förvirrande nog har jag haft en grym mensmage i flera dagar nu, men ingen mens kommer. Känner mig totalt ickegravid men undrar varför mensen vägrar komma. Gissar att den visar sig när jag som minst vill ha den, i början på den 9 timmar långa flighten hem på tisdag. Om inte kommer jag testa igen. Börjar nästan få upp hoppet, men bara nästan. Antar att det är progesteronet som får min kropp att spöka.

Haft turistdag idag och knatat på den enorma muren i fantastisk vårsol, var underbart. Förträngde tyvärr vilken blekfis jag är, glömde solskydd och har förvandlats till knallrosa. Snyggt!?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej fina!
Tufft det där med adoptionshotell. Jag tänker på dig finaste!
ang. mensen så lyckades jag hålla igen den en hel månad..jag ville ju så gärna vara med barn, körde massor med gravtester..psyket kan vara jäkligt starkt ibland, så pass att hela kroppen ställer om sig.
Stå på dig! Det är bara och ta nya tag. som jag sagt tidigare följer jag med dig igen om du vill det. det är bara och säga till.
åker till malmö och är borta hela veckan. kanske ses på första maj och låta ropen skalla?
puss puss

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Det är väldigt vanligt att progesteron fördröjer mensen.

Däremot tror inte jag att man med psyket kan fördröja mensen. Har man haft ägglossning och inte är gravid kommer den. En utebliven menstruation beror på utebliven ägglossning den månaden.

Storkenflyger sa...

Fattar att du blev nere av allt okunnigt adoptionssnack och att se de söta barnen hos sina nya mammor. Fy.

Jag fortsätter hoppas tills mensen kommer.....

Kram storkisen