måndag 16 april 2007

tester och tidiga resultat

Var tvungen att shoppa nya teststickor idag. Läste då vad det står om resultatet vid för tidiga tester. Enligt Clearblue är det så här:
-3 dgr 74% av alla gravida får +
-2 dgr 84% av alla gravida får +
-1 dag 87% av alla gravida får +
BIM 99% av alla gravida får +

Jag testade -3/4 dagar så jag börjar se mitt första test som ett försökstest. Kan ändå inte hålla mig till att vänta till BIM +5 som min gyn tycker. På onsdag innan jag åker är det dags.

Skengraviditeten ökar och ökar. Känner konstiga grejer runt livmodern, svullen, tjock, ont i brösten (lite i alla fall), grinig och irriterad. Tyvärr samma symtom som dagarna innan mens, hur ska man kunna veta. Just idag kallar jag det skengravid. Det kommer jag nog göra tills mensen bevisar annat. Stickor verkar man knappast kunna lita på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den här bloggen är sjukt spännande!

KaKi sa...

Tack för lyckönskningen :) Det verkar dröja ännu en dag, vilket jag är tacksam för. Hinner tvätta och sova lite imorgon innan det är dags. Tänkte passa på att göra minisemester, beställa god mat på båten och försöka ha det gott.

Det finns några tester har jag sett nånstans som är till för att ta tidigt, mer hcg-känsliga. Men eftersom en del kvinnor har litelite hcg i urinen innan mens hade det nog varit bra att provköra innan. Vågar inte köpa dem.

Lycka till, jag håller tummar och tår för att skenet ska vara en återspegling av verkligheten.