onsdag 4 april 2007

Kort rapport från Kastrup

Nu är det gjort, känns skönt, grymt, läskigt och fantastiskt att faktiskt vara på gång. Känns riktigt jobbigt att behöva vänta tre veckor på att få testa. Enligt Vitanova är det ingen idé att testa tidigare för äl-sprutan kan sitta kvar och visa falskt positivt. Jag kommer inte kunna hålla mig, får se.

Hände en konstig sak som hör ihop med diskussionen nedan om ifall jag gör rätt eller fel som väljer en anonym donator. När barnmorskan kommer fram till mig säger hon nåt om min öppne donator. Jag blir blek och säger, men jag ändrade mig ju, jag vill inte att han ska vara känd, jag vill ha en anonym, var vi inte överens om det? Hon tittar förbryllat i min journal och pratar sen med en kollega. De hade tagit fram sperma från fel donator. Återigen hade jag ett val. Skulle jag gå med på att ta den öppne långe mörke mannen eller skulle jag stå på mig och gå på min magkänsla, att jag vill att han ska vara anonym. Jag stod på mig. Så nu är jag inseminerad med spermier från en anonym lång mörk man.

För mig känns det bra. Det finns de som tycker att jag har valt fel. Det kan jag leva med. Mitt val är egentligen bara något mellan mitt kommande barn och mig. Eftersom mitt barn inte finns än skriver jag om det här.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror på din magkänsla, och jag hoppas dessutom att den utvecklas till rejäla magkänningar de närmsta månaderna. Helt otroligt.
/Mammut

Anonym sa...

Åh, vad spännande! nu håller vi alla tummar.. sköt om dig och ta hand om dig nu.

Kram kram

Mia

Anonym sa...

Gud va tufft att behöva ta beslutet en gång till, men måste ändå kännas väldigt bra efteråt....
Nu vet du väl om något att du valt det som känns absolut bäst för dig och det e ju det som räknas...
Mina tankar finns hos dig och jag hoppas såååååååå för din skull att fröna nu vill bygga bo!!!
Kram

Anonym sa...

Jag håller tummarna...

Anonym sa...

Lycka lycka till!
Läser din blogg regelbundet, det är som en saga som man inte kan sluta läsa och önskar ska sluta lyckligt (med bebbens ankomst). Och sen börjar en ny saga...

Hälsn
Eva (singeladopt.listan)

Anonym sa...

Här är en till som håller tummarna för dig - hårt! Jag hoppas innerligt att det "tog" sig!

Anonym sa...

Hej det ar ju fantastiskt att du redan varit ivag. Jag sitter pa ett hostel i Iguazu och hittar inte utropstecknen pa tangentbordet, annars skulle jag trycka upp jattemanga. Oj vad glad jag blir. Oj vad modig du ar. Jag ska halla tummarna och ser fram emot att dricka saft i din trandgard i borjan pa maj.
Kramar Linda

Anna sa...

Vad spännande, håller tummarna för att det funkar på direkten :-)