tisdag 10 april 2007

Snart gått en vecka

Imorgon bitti har det gått en vecka. Märkligt för samtidigt som det känns som jag var på Vitanova alldeles nyss så känns det också som att jag redan har väntat en evighet på att få testa. Ska försöka hålla mig minst en vecka till.

Har frågat både här och på andra ställen efter tidiga graviditetstecken och inser att jag faktiskt inte känner nånting egentligen. Inbillar mig massor, men lyckas inte riktigt lura mig själv.

Tjatig är jag, men det är segt. Jag gillar inte att vänta. Inser att det här trots allt är en liten skitväntan jämfört med det som förhoppningsvis ska komma. Att det kanske är så att jag om ett år kommer titta tillbaka och tycka att jag var naiv som trodde att det kunde gått på första försöket. Men i så fall är jag gärna naiv. Vissa blir gravida fort, önskar att jag kan få vara en sån.

Sluta-rökandet går lysande. Kanske kan se det som ett bra tecken att jag verkligen inte är röksugen? Kom ju igång sent, men nu står det så här på min mätare:
Rökfri: 1 vecka, 1 dag, 10 tim, 8 min, 40 sek.
Sparat: 473,75 kr
Ickerökta cigg: 210 st

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerar till rökfriheten :) bra att en del fungerar - så vet du att du gör allt du kan.

Har idag lagt ned tuggummina och är nu en högst olycklig människa igen. Men nu är mensen påväg att ta slut så det är dags. Att jag lider av migrän och inte får äta mina mediciner gör mig än gnälligare.

Men si röker - det gör vi inte, och det tycker jag är bra

2W 2D 22h 15min
726 kr *resan Århus tor*

Anonym sa...

Ja, det var ME då :)

Anonym sa...

Första tecknet tar ett par veckor, och det kan konstigt nog vara att man känner sig tom och deppad (hormoner) och snurrig i huvudet.

Tingeling sa...

GRATTIS till rökfriheten!! Härligt att det går så bra.
För mig är det rätt knepigt just nu, känner mig röksugen mest hela tiden. Antar att det är sprayen som gör mig deppad, flegmatisk och "skit-samma"-benägen.

nylsa sa...

Tackar!

ME, vad duktig du är, grattis!

AB, inte ens deppig känner jag mig, verkar inte hitta några grav-tecken som passar på mig. Börjar tro att det blir ett minus.

Tingeling, det är hårt med rökningen ibland. Jag har hållt på och slutat till och från i över ett år. Vet inte varför det känns annorlunda den här gången, men antagligen för att det blev så verkligt när jag väl kom iväg för inseminationen. Skyll på sprayen och ta nya tag när resten känns bättre. Lycka till!