tisdag 24 april 2007

Misslyckat gravtest

Har äntligen kommit hem efter en läskigt lång flygning. Skönt att vara hemma, är nog en riktig hemmargris även om jag gillar att resa.

Fortfarande ingen mens, fortfarande grym mensmage och konstigt ont då och då. Bestämde mig för att göra ett nytt test, blev besviken. Fick inte ens ett kontrollstreck, ännu mindre ett plus. Fick nada! Antingen måste jag gjort fel, men så svårt är det inte, eller så gillar inte gravtester att flyga. Kan ju varit fel på det från början också så klart.

Vet fortfarande inte hur det gått alltså. Tror inte att jag är gravid, men imorgon bitti är det tre veckor sen insemintaionen och ingen mens. Får shoppa ett nytt imorgon och se om jag åtminstone kan lyckas få ett resultat då. Frustrerad, jetlaggad och trött.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Har försökt kommentera under din kina resa men mobbats av din verifieringsfunktion.....så nu försöker jag igen

Men åååhhh vilket oflyt !!!!!Förstår att det måste vara sååå extremt frustrerande. Om det nu e så överj-ligt att försöket misslyckats kan du då åtmindstone inte få svaret svart på vitt......jag hoppas fortfarande för din skull
KRAMAR

KaKi sa...

Jag hoppas att morgonens test ger två streck för att kompensera för det försvunna idag :)

Om det nu är sådär illa att det skulle vara misslyckat vore det ju bra om mensen kom så man snabbt fick hoppa på tåget igen!

Jag fick äl till slut - på cd21=igår. Och kunde inte åka :( Så må det nu snabbt bli 4 veckor framåt i tiden!

Anonym sa...

Även om jag håller tummarna så hårt att de nästan domnar bort och hoppas på att du är gravid så är jag rädd för att det är så att din mens bara blivit försenad pga din långa flygresa. Att flyga så långt kan strula till det med mensen och göra den rejält försenad (av någon märklig anledning).

Anonym sa...

Jag håller tummarna för att det har funkat... mensmage är ett tecken på graviditet. Du kan vara låghormonare och då kan det ta flera veckor innan det syns på gravtestet att du är gravid. Så länge mensen lyser med sin frånvaro finns det hopp!!! Kram

Tingeling sa...

Vad konstigt att mensen inte dyker upp??
Förstår att du inte kan släppa hoppet helt innan den kommer.
Välkommen hem förresten!! :)

nylsa sa...

Tack för tummar och allt annat. Efter testet igår har jag nu gett upp gravidtanken, tror att mensen är sen pga progesteronet. Ska ringa min gyn idag och se hur sen den kan bli. Får börja förbereda mig på nytt försök i maj istället.