lördag 3 maj 2008

Arg och galen



Alla IVF-preparaten hemma, nytt sen förra gången är trombyl och höjd dos Gonal F, annars samma som sist, alltså metformin, vitaminer, synarela, gonal-f, ovitrelle och progesteronvaggisar. Läkerol och tuggummi kanske inte brukar ses som IVF medicin, men just den här gången så är de ersättning för alla nikotinpreparat man kan tänka sig. Cold turkey-rökslut, jag är arg och galen men vet att det snart går över. Tack Fertilitetsturist för den fina kalkonen.

Åker iväg till fullpackad affär och köper mängder av färg, lånar en högtrycksspruta och tvättar altanen. Högtrycksspruta funkar bra mot aggression och abstinens, det brukar målning göra också, så jag ska nog klara mig. Från tidigare försök vet jag att efter tre dagar brukar det värsta vara över om man bryter tvärt, än så länge har det gått knappt två dagar. Stackars stackars min omgivning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättebra kämpat! Hoppas att det snart känns lättare!