fredag 23 maj 2008

Spruta i skogen och väntan i gbg

Kan meddela att det går utmärkt att ta Gonal F-sprutan i skogen. Lyckades smita iväg från alla kollegor och halvgömde mig bakom en bil för att ingen skulle se vad jag smusslade med. Hade varit lite svårt att förklara utan att behöva berätta hela sanningen, men jag hade tur och ingen kom förbi.

Just nu har jag lite mindre tur. Fick fel info om när vi skulle bli klara och har därför bokat ett alldeles försent tåg hem. Väntetid på tågstationen blir hela 4 timmar och 55 minuter. Två av de timmarna har gått nu, knappt tre timmar kvar. Hade trott att det skulle gå och fråga tågpersonalen om de inte kunde låta mig ta ett tidigare tåg, men no such luck. Alla tåg är överfulla och jag får istället fördriva tiden på ett fik. Är för snål för att lägga femtonhundra på en förstaklassbiljett bara för att få komma hem några timmar tidigare.

Fast egentligen är det inget synd om mig alls. Har hittat en strömplats på stationsfiket, kan surfa, ladda mobilen och annat viktigt som inte funkade i skogen, har till och med fått lite jobb gjort. Snart blir det en fika med Kaki som turligen nog ändå hade tänkt gå tidigt från jobbet och kunde tänka sig att slösa bort några timmar med mig.

Inga kommentarer: