onsdag 21 maj 2008

Stimuleringsdag ett

Mitt i allt annat som händer i livet och på jobbet lyckades jag idag ta mig till dr Gyn för nedregleringskontroll nummer två. Förra veckan fanns det två cystor, nu var den ena helt borta och den andra hade minskat rejält i storlek. Livmoderslemhinnan tunn och nedreglerad. Fick välja om jag ville börja spruta eller om jag skulle avvakta en cykel och börja spraya igen om en dryg dryg månad, det var ett ganska lätt val. Dr Gyn tror inte att cystan kommer störa särskilt mycket och jag väljer att gå på hans linje, har ingen lust att börja om från början igen. Med tanke på sommaren, som trots all kyla nog kommer ändå och innebär semesterstängd dr Gyn och annat, så kunde det blivit en lång väntan.

Alltså blir det sprutstart ikväll. Det finns en liten risk att äggstocken med cystan inte klarar av att producera maximalt med ägg, men just nu skiter jag i det. Jag har trots allt två äggstockar och jag väljer att hoppas, har inget val.

Om allt går vägen blir det äggplock om runt en och en halv vecka, tills dess ska sprutan få följa med på jobbresa inkl kick off i skogen, trodde att det skulle räckt med alla sprutor jag tagit på flygplatser, hotell och flygplanstoaletter, men nu blir det även sprutande i skogen. Kanske kanske (om jag har tur och nångång lyckas bli gravid) får jag en naturintresserad resgalning efter alla turer.

K har rest bort. Jag är inte van att behöva vara ifrån henne, sen vi träffades för bara en månad sen har allt gått fort fort. Vi fick ihop en snabb dejt innan tåget gick, fascinerande vad fort man kan vänja sig vid kärlek. Livet är fantastiskt och jag njuter av att ha någon att sakna även om det kommer kännas jobbigt tomt att hon är långt bort. Om ett par dar ses vi igen. Jag längtar.

5 kommentarer:

Anonym sa...

JIPPI för sprutstart. Grattis. Tror att en spruta i skogen gör susen!

Fertilitetsturist sa...

Härligt! Och trots olika metoder så är vi hyfsat synkade nu! Kan bara vara bra det!
Kram :-)

Tingeling sa...

Härligt!
Förstår ditt beslut, jag hade också valt att fortsätta. Du har ju sprayat såå länge nu! Du låter så härligt glad och obekymrad, tycker jag. Jag antar att det beror på Kärleken med stort K. Ganska Fear Factor att köra med sprutan i skogen, men å andra sidan är det väl "bara" Puregon så det kan ju funka. Med Menopur hade det varit lite knepigt..?!
Hur har det gått med rökstoppet förresten?
Kram på dig och nu kör vi!

Trollets mamma sa...

Håller alla tummar jag har för att det ska vara din tur nu!!! Och vad underbart det låter med K.

En naturintresserad resegalning låter väl för övrigt helt rätt? Själv har jag en galning, alla kategorier - det är lycka, det! ;-)

Anonym sa...

Du är så modig som tar dina egna sprutor. Jag fixade inte det.

Vore onekligen inte oväntat om det blir en resenär av den lilla så småningom. :-)