torsdag 8 maj 2008

Planeringen löst

Idag gick det bättre, ringde dr Gyns sköterska mitt under telefontiden och kom fram på första försöket. Hon svarade lugnande, sa ungefär: men Hej lilla gumman, inte behöver du vara orolig, jag har precis läst ditt mail och det här löser vi. Spraya kan man göra hur länge som helst, och är det bara två dagar du är borta så ska vi så klart kunna planera in det utan problem.

Vi fortsatte prata lite om när jag höll på att fastna i Schweiz och hon lät lugnad när jag berättade att jag inte skulle längre bort än till Göteborg den här gången.

Planen nu är alltså att jag ska dit på nedregleringskontroll på onsdag, då ska kalendrarna fram och dr Gyn får bestämma vilken dag han tycker att jag ska börja med sprutorna så att det både funkar med min resa och med deras förhoppning om att inte behöva jobba på helgen i onödan. Känns grymt skönt att veta att det är lugnt, att jag slipper strula och att de förstår att det inte är helt enkelt att få ihop ett jobbliv med allt annat i processen.

Ikväll, precis som nästan alla andra dagar den senaste tiden ska jag få träffa kvinnan som gör mig glad, för er som undrar, joo, hon har ett namn, men namnet hör inte hemma här, här kommer hon få heta K.

2 kommentarer:

Fertilitetsturist sa...

K är ett fint namn på en fin person! :-)

Grattis till spraylösningen! Skönt att koppla av!

Vi hörs och ses! Kram FT

Anonym sa...

Härligt! (Både K och sprulösningen, hihihihihi)!