onsdag 28 maj 2008

Det finns äggblåsor

Nyss hemkommen från dr Gyn, det ser ut som att det verkligen blir ett försök den här gången också, fast några dagar senare än jag hade hoppats. Grymt skönt, jag har nog oroat mig en hel del trots allt, även om jag haft fullt upp med annat och förträngt det.

Resultatet so far för Nylsa IK - 8 st 14 mm stora äggblåsor på vänster äggstock och minst 4 lika stora på höger, dessutom några små som kanske hinner ikapp, cystan har blivit mindre och livmoderslemhinnan är 13 mm tjock och treskiktad vilket är precis vad den borde vara. Enligt dr Gyn ser allt med andra ord bra ut. Han mumlade ett lycka till, bokade efter-ET-kontroll och påpekade att jag ska dra ner på Trombyl och sluta med Metformin när jag plussar, begriper inte hur han kan säga NÄR och inte OM, men men han försöker väl inge hopp, jag gillar honom för det.

Ringde kliniken och har nu fått nytt schema för sista dagarna, äggplock blir på måndag morgon, lördag kväll byts Gonal F ut mot Ovitrelle, till dess allt som vanligt. Förhoppningsvis två små embryon tillbaka på onsdag eftermiddag, om det nu finns några då, absolut inte säkert med tanke på allt som kan gå åt helvete i den här cirkusen.

Bestämde mig för att berätta för min chef att jag måste till Danmark, behövde inte säga mer än så, hon fattade eftersom hon vet att jag har försökt tidigare, så nu har jag fått ok på att jobba hemifrån ibörjan på nästa vecka och att jag kan välja var mitt hem råkar vara just de dagarna, fantastiskt skönt att slippa ljuga.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu jäklar hålls alla tummar och tår. Nu SKA det bli!

kramar, Mia

Anna sa...

Det låter riktigt lovande med så många äggblåsor! Håller tumen och är med dig på resan:-)

Fertilitetsturist sa...

Jag skrev en lång kommentar, men den dator jag lyckats få låna hær bråkar med mig och den førsvann... Men jag skrev att jag hoppas før dig och før mig nu (igen) och en gång før alla! Nu ær det dags!!! Kram :-)

Anonym sa...

Hoppas också det är NÄR och inte OM. :-) Skönt med jobbet och att din chef var så lyhörd.