onsdag 14 maj 2008

Minst en vecka kvar till sprutstart

Blir inte något sprutande än på ett tag. Bestämde med dr Gyn att det måste vänta en vecka för att jag ska kunna åka på min jobbresa. Sen kollade han om jag var nedreglerad och då såg det inte ut som det borde, så jag hade fått fortsätta sprayandet oavsett inbokad jobbresa eller inte.

På båda äggstockarna fanns något som såg ut som en normalstor äggblåsa, så ska det tydligen inte vara när man är nedreglerad. Cystor mumlade han, jag frågade vad det var och enligt honom var det egentligen vanliga äggblåsor, men som visade att jag inte var tillräckligt nedreglerad för att få börja spruta. Så nu blir det ännu mer sprayande, tre gånger om dan i en vecka till, sen borde cystorna vara borta enligt honom. Hoppas att han har rätt.

Fick en ny tid för ny koll om en vecka, hade bråttom och kollade inte kalendern utan tog första bästa tid de förslog. Nu har jag insett att det inte går. Fattar inte hur man ska kunna få ihop ett jobb med deras tider, åtminstone inte ett sånt jobb som jag har.

Därför kommer här en efterlysning: Om någon har en tid hos allas vår dr Gyn på onsdag eftermiddag 21/5 och kan tänkas vilja byta den mot min tid som är kl 9.30 samma onsdag, så snälla hör av dig. Ska självklart ringa imorgon och se om det finns nån eftermiddagstid kvar, men tvivlar på det... Men men, det löser sig nog det med, det måste det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Väldigt vad vi båda tycks vara svårnedreglerade den här gången..
Nu blir du ohjälpligt efter mig med en dryg vecka.
Hoppas du får en ny bättre tid! Håller med, det är jäkligt knepigt att få till en IVF och ett jobb. Jag har ännu inte klurat ut hur jag ska fixa ÄP och ET. Suck.