tisdag 27 maj 2008

Imorgon och livet

Vill att det ska vara imorgon onsdag nu. Då är det äggblåsemätning och slutplanering. Då får jag veta vilken dag det blir. Som det ser ut nu kan det lika gärna vara äp på fredag som på måndag, men jag tror att det lutar åt lördag. Snart snart vet jag, ska bli skönt.

Har inte känt så mycket den här gången, antagligen för att jag knappt känt efter, magen är svullen - ett extra hål på skärpet hittills på sprutdag 7 - men inte ont, ingen huvudvärk från sprayen, nada. Lyxigt faktiskt. Funderar på hur många det blir den här gången, hoppas hoppas att allt ska se bra ut, men fixar inte att oroa mig så himla mycket, jag kan inte påverka och därför blir det som det blir.

Livet rullar på i fantastisk fart, jag och K på middag hos mina föräldrar i söndags, funkade hur bra som helst, jag är lycklig! Kan inte riktigt tro på att det är sant men det är det faktiskt.

Grejer händer på jobbet - bra grejer tror jag - igår skickade jag ett mail som jag nu väntar svar på. Spännande och knöligt. Igår tog jag slut, dödligt trött, all energi försvann, sov middag flera timmar och satt ändå och gäspade i soffan på kvällen, tror att det finns mer energi idag, hoppas på det.

Livet är spännande och jag kämpar på för att hinna med allt stort som händer på alla fronter samtidigt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har sagt det förrut, men jag säger det igen: Med dessa lyckliga förutsättningar kan det inte bli annat än ett superfint resultat av denna behandling!
Jag är så oändligt glad för din skull och väntar med spänning på resultatet från vul:et.
Men det är ju som du säger - det man inte kan påverka är det lika bra att släppa. Om det går. Och du verkar kunna det! Och dessutom koncentrera dig på The Good Things.
Njut!
Det är du värd.
Kram

KaKi sa...

Goda ting kommer sällan ensamma (var det inte så??)

Anonym sa...

Du har verkligen många bollar i luften!
Håller mina tummar för att det ska funka med IVF:en!
Och du, ännu en gång grattis till kärleken. Poletten har trillat ner här nu...;)
Anna-Bell

Trollets mamma sa...

Fortsätter som sagt hålla alla tummar!
Ang. din kommentar i min blogg - jag ska börja plugga igen. Och denna gång inte bara "för skojs skull" utan inriktad på ett mål. Som är så stort att jag hisnar - en avhandling i litteraturvetenskap. Jag ryser, fryser, är vettskrämd och mycket nöjd med mitt beslut.

Moooi sa...

Nu är det onsdag! Lycka till!