fredag 9 maj 2008

Lösen eller inte

Tidigare har den här bloggen bara handlat om mig, då har jag kunnat skriva vad jag vill och inte brytt mig särskilt mycket om vem som läser eller inte läser, men nu börjar det kännas annorlunda. K har kommit in i mitt liv, det är stort, viktigt och grymt bra, men jag vet inte hur jag ska förhålla mig till att några av er som läser känner henne, känner mig och kanske till och med känner oss bägge två. Det är en helt annan sak att skriva när det inte längre bara handlar om mig och mitt liv, mina känslor och mina tankar, när jag inte längre bara är en anonym Nylsa.

Antingen får jag göra som många andra redan har gjort - flytta till wordpress och lösenordsskydda - eller så får jag bli mer försiktig med vad jag skriver, hur jag skriver. Inget alternativ känns riktigt bra, men jag tror ändå att det lutar åt det senare. Jag vill inte lösenordsskydda, gillar nånstans att vem som helst kan läsa, att alla är välkomna att läsa, oavsett om man känner mig eller inte, oavsett om man hittar hit via en länk eller om man googlat sig fram.

En helt annan sak är att jag fortfarande förvånas över att ni är så många som läser, trots att jag ofta använt bloggen till att skriva av mig på när jag behövt gnälla, mycket har nog varit rätt trist läsning. Men ändå, det blir alltså inget lösen just idag i alla fall, fast det betyder också att vissa inlägg aldrig kommer bli skrivna, eller åtminstone aldrig publicerade.

Vi får se, jag kanske ändrar mig, jag kanske nojar helt i onödan, men tills dess så måste jag nog fundera lite.

10 kommentarer:

Fertilitetsturist sa...

Jag känner igen mig i dina funderingar. Min lösning (tills vidare) är att anpassa det jag skriver istället för att lösenordsskydda. Men man vet aldrig, jag kanske ändrar mig en annan dag. Fast jag tror inte det :-)
Kram

Anonym sa...

Flytta till wordpress! Jag har inte ångra mig i alla fall. Då kan du själv välja vem som läser vad, det är en trygghet.
(fast det har ju strulat till sig lite med lösenordsskyddet hos WP tyvärr..)

Anonym sa...

Hej Nylsa.
Ville bara säga att jag älskar att följa din resa mot att få ett barn. Det är riktigt spännande och jag håller alla tummar för att du skall lyckas.
Lycka till med nya kärleken också :D

Wordpress är skit bra. Där kan du ju som sagt välja vilka inlägg som är privata och vilka som är officiella.

Take care och håll höjd.

Anonym sa...

Knepigt läge, helt klart. Men jag instämmer i wordpresshyllningskören.

Och Grattis så klart! :-)

Åsa sa...

Det är lurigt med detta val. För mig går det lite upp och ner med vad jag vill skriva öppet och inte. Jag är definitivt inte konsekvent. Men wordpress ger mig möjligheten till att göra det valet iaf.

Anonym sa...

lösenskydda tycker jag

iaf om du känner att du vill och behöver skriva om K och resten av livet

Anna-Bell sa...

Grattis till kärleken!
Anna-Bell

Anna-Bell sa...

Oj då. Det råkade visst hamna under fel inlägg. Läste en hel radda innan jag skrev.Så härligt att du träffat någon. Det var det jag spontant ville säga...

Anonym sa...

Jag vill bara skriva som relativt anonym läsare att orsaken till att jag kommer tillbaka till denna sida och har den på mina favoriter är ju att jag tycker det är så spännande att följa din resa samt hoppas jag få sortsätta göra det till dess att du får ditt barn.

Anna sa...

Du tänker som jag vad gäller lösenordsskydd, jag vill inte heller skydda men ibland hade jag önskat att möjligheten fanns. Hoppas att Blogger känner av konkurrensen och kommer med den möjligheten snart.

Och du, grattis, grattis, grattis till kärleken! Det känns alldeles underbart att läsa om förälskelse och pirr!