torsdag 1 maj 2008

Första maj

Hade det varit för ett par år sen hade jag varit ute och demonstrerat idag, men så blir det inte nu. Tycker egentligen att jag borde, men just idag vill jag inte. Istället vaknar jag tidigt tillsammans med hon som gör mig glad. Allt har gått så fort, jag förstår inte riktigt vad som händer, vad det betyder.

Middag med lillebror och några få av bästaste vännerna igår, grillning och mat ute trots regn, ibland är även fula tak bra att ha. Rödvin och musik, bra samtal och skratt. Kaos i lilla huset, jag trivs med sånt. Nu sitter hon på ett tåg på väg långt bort och jag sitter vid köksbordet och dagdrömmer.

Sprayandet och allt det innebär finns ständigt närvarande, men känns ändå väldigt avlägset. Tänk om det är trombylen som kommer göra den stora skillnaden, tänk om det kan gå?

Försöker låta bli att fundera men det är svårt, det blir som det blir helt enkelt.

2 kommentarer:

Anna-Bell sa...

Vad mysigt att du har träffat någon som gör dig glad! Håller minna tummar för dig, både vad gäller ruvning och kärlek.

Moooi sa...

Åh vad härligt med kärlek! Njut! Kram