söndag 31 december 2006

Gott Nytt År!

Ser fram emot nästa år, känns som att det kommer bli ett bra år.

Hoppas att alla som längtar barn, alla femmisar, alla på singeladoptionslistan och alla andra jag kommit i kontakt med via bloggar och vänner kommer få sina önskningar uppfyllda och bli gravida eller få komma hem med sina barn någonstans långtbortifrån.

Hoppas också att fler länder öppnar för adoption till alla de som längtar efter att bli föräldrar, par, singlar, flator och bögar som hittills inte passat in i mallen.

För egen del hoppas jag på att bli gravid under nästa år. Hoppas vågar jag, tro på det vågar jag inte riktigt än.

Mitt nyårslöfte till mig själv blir att försöka leva så att jag ger mig själv så bra möjligheter jag kan för att bli gravid. I det ingår att inte röka, gå ner ett par kilo och inte vara för rädd för läkare, gynekologer och deras mediciner/hormoner.

Sen hoppas jag på en hel hög av andra saker också för nästa år, allt från att jag ska lyckas göra bra ifrån mig på nya jobbet till fred på jorden och annat klyschigt.

3 kommentarer:

KaKi sa...

Gynekologer är inte farliga - bara obekväma. Mediciner är farliga, men inte så farliga som framtiden utan barn. Så du tar dig igenom det - 8/1 var första kontroll va? Sedan bär det av till Köpenhamn i mars :) Inte vågar man vara stensäker, men å andra sidan: Varför skulle just jag vara infertil?

nylsa sa...

Japp, första besöket på Mamma Mia om en vecka, läskigt men ska bli skönt att komma igång. Sen är planen Köpenhamn, men kanske lite senare än mars. Får se hur jag får ihop allt.

Tänker också varför skulle just jag, men ibland tänker jag varför skulle inte just jag? Långt ifrån stensäker, men hoppas gör jag så klart.

KaKi sa...

Det är alltid lite besvärligt med planering. Ska nu för femtielfte gången tillbaka till tandläkaren (skrället kan ju inte laga ordentligt) och katterna ska vaccineras och det passar inte helt bra med de 4500 jag behöver för en Kph tor. Men mars är mitt sikte - jag har första gyn dagen efter dig :) Lite nerver inför detta, men det ordnar sig nog...