torsdag 28 december 2006

Inneboende med barnlängtan

Har precis bestämt med en kompis att hon ska låna mitt gästrum/blivande barnrum under två månader när hennes hus renoveras. Ska bli kul även om jag på många sätt är en enstöring som gillar att bo ensam. Extra kul eftersom även hon har barnplaner för 2007, här ska skvallras och pratas och göras barn helt enkelt!

Gissar att jag kommer bli ännu mer insnöad av att ha en inneboende med samma mål, stor fin gravidmage till jul. Men egentligen är jag nog inte riktigt så illa insnöad som det verkar om man läser min blogg. Här har jag behov av att skriva av mig om att jag vill bli mamma. Resten av livet funkar min alldeles vanliga ickecybervärld. Men den världen orkar inte lyssna på mig. Förstår om inte alla som trillar in här gör det heller. Stora skillnaden är att här är det jag som bestämmer, här får jag vara hur trist och tjatig som jag vill.

2 kommentarer:

Jo sa...

Hej hej.
Passar på att hälsa på dig med, fastän jag inte vet vem av alla Femmisar du är.
Kul att du är på G. Jag fegar också väldigt, men har i alla fall gjort gynundersökning och fått kontakt med en toppengynekolog som hjälper mig om jag vill dra igång.

nylsa sa...

Hej singeladopt, vet inte vem du är heller, men kul att vi är flera som vill och roligt med besök från en annan Femmis, du kanske är med på singeladoptionslistan också?

Bra att du har hittat en bra gynekolog, verkar inte som att de växer på träd direkt. Jag har bara bokat tid, men ska göra undersökningen i början av januari, känns bra att vara på gång. Lycka till!