onsdag 6 december 2006

Ska träffa nya chefen imorgon

Ska byta jobb snart, väldigt snart till och med. Grymt glad för det även om själva jobbet egentligen passade mina evighets-väntan-adoptionsplaner bättre än mina nuvarande inseminationsplaner. Men, ska i alla fall träffa nya chefen för första gången imorgon. Har hittills bara pratat med honom på telefon. Har en knäpp känsla av att det ska bli roligt, ska skruva till sista svängen på löneförhandlandet lite och kommer försöka vara mitt sanna hårda jag... Inte så hård egentligen, men när det kommer till jobb får man väl vässa armbågarna lite.

Funderar på om de skulle anställt mig om de visste att jag hoppas på att vara mammaledig väldigt länge och förhoppningsvis ganska snart. Vet att de inte hade gjort det. Gillar att han inte kan veta något. Inser att det kan ta bra mycket längre tid än vad jag vill. Njuter ändå av känslan att veta åt vilket håll jag vill att mitt liv ska vända. Tänker passa på och lära mig så mycket jag kan av nya jobbet under tiden.

Glad av att ha nåt nytt att fundera på och jobba med under tiden.

Inga kommentarer: