söndag 3 december 2006

Nyttig ska man vara...

Och så himla nyttigt kan jag inte säga att lever. Insett att det finns en del jag måste ändra på. Att inte dricka alkohol så klart, det ska nog gå bra. Borde gå ner några (eller egentligen ganska många) kilon, svårare men känns inte omöjligt.

När jag läste på Stork att kaffe är grymt negativt för fertiliteten blev jag riktigt deppig. Hur ska jag klara mig utan morgonkaffet?

Fast dagens stora utmaning är ändå nikotinet. Rökt som en borstbindare alldeles för länge. Har velat sluta men inte gjort några allvarliga försöka på flera år. Sitter här och röker min näst sista cigg och undrar hur det kommer gå. Planen är alltså en och en halv cigg till, sen nada. Har bestämt mig för att det ska funka och just nu känns det rätt skönt. Visst, det är ju lätt att säga en timme innan man slutar, men av nån anledning så är jag rätt säker på att det blir på riktigt den här gången. Trött på att röka, trött på att vara rökare. Finns inte längre nån anledning att skjuta på det.

Inga kommentarer: