måndag 18 december 2006

Riskerat nya jobbet?

Ska börja nytt jobb vid årsskiftet, råkade bli förbannad på nya chefen på telefon idag. Löjligt och irriterande, hoppas att jag inte riskerat själva jobbet med det. Men han kändes så tröttsamt snål, är inte överens om småsaker, t ex att jag vill att företaget ska betala mitt bredband, hur många kronor kostar det dem egentligen.

Dålig på att fokusera på tjafs just nu, känner att jag har viktigare saker att tänka på. Eftersom jag har sagt upp mig från mitt gamla jobb sitter jag i skiten om det inte blir nåt nytt, men tror egentligen inte att det är nån fara. Bara irriterad. Känns som att han tror att det är hans privata pengar som ska betala min lön och eventuella förmåner, förstår inte vad han tjänar på att pruta på varje liten sak i mitt avtal och därmed göra mig missnöjd och besviken.

Tröttsamt. Lyckades inte ringa Mamma Mia idag heller, måste sluta vara rädd för dåliga besked, vill veta nu. Ska boka tid imorgon.

2 kommentarer:

Storkenflyger sa...

Kom igen och ring till Mama Mia nu. Vet att det är dödsnervigt men du måste göra det. Det kommer kännas så skönt när du gjort det.

Du klarar det!!!! Ring NU!

nylsa sa...

Nu är det gjort. Du hade rätt så klart, känns skönt.