torsdag 25 januari 2007

Barn före trettiofem?

Fyller år om en månad. Har inte haft särskilt många åldersnojor tidigare och har det väl inte direkt just nu heller, men börjar ändå fundera. Hur gammal kommer jag vara när jag får barn? Finns inte i min skalle att det inte kommer hända, stora frågan är när och kanske hur. Undrar hur många gånger jag kommer hinna fylla år innan jag blir mamma? Jag hoppas att det här blir sista gången.

Bestämde mig för att passa på och ha stor födelsedagsfest i år, vill ju vara nybliven förälder eller gravid nästa gång det är dags. Vet att det kan ta längre tid, men måste våga tro på det. Så i år blir det party, undrar vad som blir nästa år.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis i förskott. Själv fyllde jag trettio för ett par veckor sedan och firade med en tatuering - alla har vi olika uttryck för åldersnojor *s*
Lycka till i jakten på barn!!! Ska bli spännande att följa din blogg!

KaKi sa...

Affirmationer :D Du kommer aldrig mer att fylla år innan bebis har anlänt! För min del är det väl lite tveksamt, det skulle annars innebära att jag måste bli gravid på första försöket. Å andra sidan har jag ju fortfarande två års försök på mig innan jag spränger min gräns... Har helt enkelt bestämt mig för barn innan 30 (med tanke på min familjs svårigheter på området är det kanske inte så gott att bestämma mig för en högre ålder)

Närmar mig provdatum nu. CD 1 borde inträffa 31 januari, mina prov ska tas CD 2 så snart har jag min dom om huruvida jag öht ska kunna bli mamma på egen hand.

Storkenflyger sa...

Blir ledsen när jag tänker på att jag kommer att bli en gammal mamma. Oavsett vad man tycker om ålder så räknas kvinnor över 35 som "äldre" i medicinska sammanhang :(

Måtte din födelsedag bli den sista som barnlös/ogravid.

nylsa sa...

Håller med dig Storken, känner samma sak.Men vi ska klara det före 36 I alla fall.

Me, såna affirmationer gillar jag. Lycka till med proverna.

Tack Helena, var sugen på tatuering men sparar pengarna till Danmark.

Sitter I en bil och är uttråkad, försöker skicka från mobilen, hittar ingen new post-knapp.