fredag 5 januari 2007

Snart helg, vill ha måndag

Ledig idag och tagit en lååång sovmorgon efter rolig men sen glöggfest igår. Kaffe och pepparkaka till frukost, känns lagom nyttigt.

Vill ha måndag, den här helgen känns bara som en lång transportsträcka till måndagens gynbesök. Vill höra att det ser bra ut, att de tror att jag har stora chanser att bli gravid. Tror knappast att de säger det redan på måndag, men ändå. Inser att jag har varit så rädd för besöket att jag har förträngt det. Vet inte riktigt vad det är de ska kolla. Vet inte varför de vill att jag ska träffa en barnmorska istället för en vanlig gyn. Borde frågat mer när jag bokade tid. Får surfa runt och leta.

Men trots att jag är orolig och rädd så känns det grymt skönt att det snart är dags, känns som att jag väntar på en dom, vill veta, vill få bra besked. Vill ha måndag nu.

Inga kommentarer: