onsdag 10 januari 2007

Gnälliga jag

Misslyckades med allt igår. Var som bekant uttråkad som en apa och gick och la mig tidigt. Var ingen bra idé kan jag meddela nu. Redan klockan ett på natten vaknade jag utsövd. Utsövd samtidigt som det lät som att stormen tänkte blåsa bort hela mitt lilla hus. Båda katterna var rädda och låg och tryckte sig tätt tätt intill mig i sängen. Själv låg jag vaken och vred mig, funderade, var röksugen och lyssnade på vinden. Blev återigen arg på min avbokade tid på och var allmänt gnällig. Just då var jag glad att jag var singel. Hade inte varit rolig att träffa för någon.

Jag som alltid brukar sova som en stock låg och vred mig till fem på morgonen. Sen, med bara en timme kvar till väckarklockans hemska läte så lyckades jag självklart somna in. Lika sur när jag vaknade som när jag somnade.

Men, just nu är jag faktiskt stolt. Fortfarande inga cigg. Inte på våldsamt dåligt humör just nu. Känns som att det kommer gå vägen den här gången.

Inga kommentarer: