onsdag 24 januari 2007

Vänner och bloggande

Träffade kära vännen som inte vill ha barn igår. Hon frågade hur det hade gått hos gyn och jag berättade men sa också att hon gärna fick läsa här om hon ville. Har mailat med henne idag och efter att hon läst bloggen skrev hon: Det är konstigt att man kan vara så olika och ändå så bra vänner! Självklart hoppas jag att det går bra för dig och att du inte ångrar dig då du ligger och torteras på bb ;-)

Vi är verkligen olika, så visst håller jag med henne. Samtidigt började jag fundera på vilken bild jag ger av mig själv om man bara läser här. Trots allt är längtan efter barn bara en del av mig, även om den blivit större och större. Oavsett vilket var det kul och skönt att prata med både henne och käre lillebror som också var med när vi sågs. Skönt att dela tankar och känslor, kanske extra skönt när det är med människor som inte tänker lika. Insett att jag behöver både och. Ser fram emot nästa Femmisträff.

Pratade även med vännen i Malmö som jag tänkt bo hos när jag åker ner till Danmark. Samma känsla där. Glad att ha folk omkring mig som bryr sig. Glad att ni finns.

Inga kommentarer: