tisdag 9 januari 2007

Sömn som botemedel mot tristess

Har fastnat i det trista med sluta-rökandet som jag faktiskt hade förträngt. Helt plötsligt blir allt så grymt segt, långtråkigt och aptrist helt enkelt. Inte för att det är roligare att röka, så är det inte. Men just nu känns hela världen trist och meningslös. Funderar på om det går att sova bort tristessen. Ska nog testa. Inte ens gått tre hela dagar än. Ska inte gå och köpa cigg. Vill inte. Klarar inte att somna redan. Segt och trist. Kanske kan hitta en dålig film på tv.

3 kommentarer:

KaKi sa...

Känner igen det där. Fast jag har kvar beteendet länge... Det är inte det att detblir tråkigare utan att röka, men att jag vill röka när jag har tråkigt. Och varje gång jag sträcker mig efter paketet utan att finna det blir jag lika bottenlöst besviken (och jag sträckte mig fortfarande efter det efter två månader ibland...)

Men du klarar det. Det kommer att fungera.

Jag har just nu en helsikesdag framför mig. Avlivning givetvis. Men så fick jag till min egen grymma förvåning tid för HSG IMORGON... Tillsammans med ett piller för att lindra smärta och slappna av livmodern. Detta ska tas en timma innan jag kommer dit. Vad har de tänkt göra med mig för otäckt???

Anonym sa...

Känner igen de där.... Den första tiden kändes riktigt tråkig. Jag hade mest problem med att sysselsätta fingrarna. Det var så mitt internet beroende växte fram :-)
Jag var en extrem reklam rökare förut och det var en pers i början att inte gå till fläkten varje gång det var paus på tv....Jag diskade och surfade bort det till sist.
Du e grymt duktig!!
Heja heja

Anonym sa...

baby baby, vilken schysst blogg du har. det ska jag helt klart följa.
massor med kärlek till dig. vi ses om 4 veckor och tänk då är du helt rökfri! wow. vad mysigt!