onsdag 24 januari 2007

Tittat på program om barnlängtan

Verkar dras till allt som problematiserar möjligheten att en graviditet ska kunna bli verklig och att den sen ska fortsätta så att det blir ett barn.

Fick ett tips om ett program om barnlängtan på kunskapskanalen ikväll, tack E. Insåg sen att de hade en hel hög program efteråt som handlade om människor som ville ha barn och som hade olika svårigheter. Hypokondrikern i mig vaknade givetvis direkt. Så efter att bland annat ha sett på ett par som borde sluta röka och dricka fortsatte jag med en hel timme om par som kämpade efter upprepade missfall. Programserien avslutades med två korta program om designade barn och fosterdiagnostik. Min fantasi skenar och jag undrar vad det är jag har gett mig in på. Petar i mig ytterligare två tabletter Gestapuran och hoppas på att det trots allt ska kunna gå.

Inga kommentarer: