onsdag 21 mars 2007

Haft journalsamtal med Vitanova

Äntligen är jag inskriven och på gång. Hennes danska var lätt att förstå och det var inga särskilt konstiga frågor. Flera gånger under samtalet sa hon att jag var så ung och att jag var i en perfekt ålder. Känner mig inte särkilt ung, men perfekt ålder tycker jag låter bra.

Diskuterade en del om öppen eller anonym donator, de hade en 10-11 st öppna. Jag har sagt att önskemålen man kan fylla i inte är särkilt viktiga för mig, nyfiken på hur de väljer.

Vill ha maj nu så att jag kan komma igång på riktigt.

4 kommentarer:

KaKi sa...

Det blir april vet du väl :D

aequinoxia sa...

Men vad skönt att höra det om åldern. Jag har gått och oroat mig lite inför trettioårsdagen i maj, men då behöver inte det vara ett problem.

Jag håller tummarna för dig.

KaKi sa...

Jadu... alla använder numera nordisk cryo. Känns lite konstigt att de har 11 öppna donatorer när jag ju ändå känner flera som köper från samma lilla "stock"... Men de ska vara bra i alla fall - jag ville ha en donator med lyckade inseminationer o ingen allergihistorik. Se ut får han göra som han vill :) Men de berättade att donatorerna är "utseendemässigt testade" så jag antar att vi får vackra barn :D Känns som att handla - illknäpp känsla

Anonym sa...

Det där var jag nervös för. Telefonsamtal på danska. Huh. :-)
Fast det blev ju inget för mig, kanske får jag framöver möjlighet att prata Vietnamesiska om mitt barn. Vem vet.
Min utbildning blir det blandat. När jag anmälde mig var det i alla fall en singel till, och det känns bra. Tyvärr är det nog inte nog med singlar här för att ha en utbildning för bara oss.

Lycka till i Köpenhamn. :-)