torsdag 15 mars 2007

Ibland lyckas det på första försöket

Träffade en Femmis idag. Vi kom visserligen fram till att det kanske inte alltid i första hand är singel man vill definiera sig som, men i just det här fallet får hon tåla att det blir epitetet på henne i det här inlägget. Kul var det i alla fall. Inspirerad blev jag och nu har jag räknat dagar och veckor.

Hon är nämligen en av de femmisar som har lyckats bli gravid på första försöket. Är glad att det funkar så lätt för vissa. Jag dras ju som bekant mest till bloggar, artiklar och annat som beskriver hur SVÅRT det kan vara. Glömmer bort att det också kan vara ganska enkelt. Nytinade spermier träffar nylossat ägg, bildar en liten liten klump bestående av ägg och spermie, klumpen fastnar/boar in sig och växer i livmodern. Med tanke på hur många människor det finns så måste det hända många många gånger per dag. Tänk om jag skulle kunna ha sån tur. Tänk om det skulle kunna vara så att jag bara måste åka ner till Danmark en gång. Tror inte att det blir så, men helt omöjligt är det inte.

Vi bestämde för övrigt att det behövs en undergrupp till Femmis. En ännu smalare liten sekt. Vi insåg att vi är ganska få, men kanske just därför behöver både vi och våra barn varandra. Ser fram emot nya siten, ny funktionalitet och möjligheten till diverse roliga subkulturer. Tack för ikväll!

3 kommentarer:

KaKi sa...

Visst känns det uppmuntrande att tänka att det faktiskt kan gå - att det inte behöver ta 10 försök innan vi går vidare till IVF. Det kan fungera direkt.

Har nu funderingar på att pröva Århus istället. Det verkar inte alltför krångligt även om det tar rätt lång tid att ta sig dit. Men det är ju bara för att jag är bortskämd Göteborgare med direktbuss till Köpenhamn...

Sammanlagd kostnad Århus (beräknat med en växelkurs på 1,25)=6550 kr från Göteborg medan Vitanova = 7800 kr.

Restiden stiger dock från 4,5 timmar till knappt 6 timmar men det kanske inte är så illa ändå.

KaKi sa...

Nästan så jag skulle vilja få vara med i er undersekt :) Får jag vara hedersmedlem (eller halv medlem kanske :P)

nylsa sa...

haha, halva medlemmar låter lite makabert, men poängen är knappast att ha nån strikt hållning gällande vem man har eller inte har sex med. Snarare ett sätt att hitta våra likar och "halvlikar". Tror att vi egentligen är ganska många, men att vi av olika anledningar inte alltid pratar tillräckligt högt.