måndag 5 mars 2007

Utmanad

Blev utmanad av ME, kan inte motstå sånt.

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18 rad 4,vad står det där?
We've fucked our lives up. You haven't, yet. (A long way down, Nick Hornby)

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan,vad rör du vid?
Mitt paket Pergotime, galet men sant.

3. Vad såg du senast på tv?
En dokumentär om ett läger för barn organiserat av den kristna högern i USA. Den var skrämmande tycker jag.

4. Utan att se efter gissa vad klockan är?
Kvart över tio. (den är 21.50)

5. Bortsett från datorn vad hör du just nu?
Vädret på P1.

6. När du senast var ute vad gjorde du då?
Gick hem från min granne som fick mina extranycklar, hon ska vara kattvakt.

7. Vad tittade du på innan du började med denna undersökning?
Ugnen, är hungrig och stoppade in mat.

8. Vad har du på dig nu?
Röd tröja, jeans.

9. Drömde du något i natt?
Minns tyvärr inte.

10. När skrattade du senast?
Nyss, när jag var hos grannen.

11.Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Inte mycket, tavlorna står fortfarande lutade mot väggen, bara två år sen jag tapetserade, eller är det tre?

12. Har du sett något konstigt på sista tiden?
Mitt kök helt utan disk, ovanligt men gjorde ett ryck nyss.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Lite kul.

14. Vilken var den senaste film du såg?
Imagine me and you, men från en iPod, blev svart/vit på min tv...

15. Om du blev multimiljonär-vad skulle du köpa då?
Skulle jobba mindre, så mer tid kan man väl säga. Och så skulle jag renovera mitt hemska gröna 70-tals kök. Kanske lyxa till med en bastu också. Yes, materialisten i mig är stark ibland.

16. Berätta något om dig själv som folk inte vet om.
Dömd för våld mot tjänsteman, jag var ung. En polis slog mig. Jag slog tillbaka, det får man inte göra.

17. Tycker du om att dansa?
Nej, eller ibland, men näe.

18-19. Vad ska dina barn heta,pojke resp flicka?
Jag tror att det kommer bli en Hugo. Råkar Hugo visa sig vara en flicka får jag fundera.

20. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Kanske, men just nu är jag fast rotad i min förort.

21.Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Jag skulle bli förvånad om Gud stod där.

22. Vilka vill du ska svara på dessa frågor?
Alla som läser bloggen, särskilt ni som aldrig kommenterar, jag är grymt nyfiken på vilka ni är. Ge mig en hint!

Inga kommentarer: