torsdag 29 mars 2007

Tilten vände

Tilten visade sig vara rätt rimlig. Inte helt konstigt att en kropp med hormonfel reagerar märkligt när man ger den en massa piller tyckte gyn. Han tyckte framför allt att allt såg bra ut. Så bra ut att jag skulle kunna åka till Danmark på onsdag om jag ville.

Men det går ju inte svarade jag, jag ska ju ut och resa. Började sen fundera på vad jag höll på med. Ska inte resa förrän om tre veckor, klart jag hinner till Danmark innan. Så nu är det bestämt, på onsdag blir första försöket. Känns skönt att få ägglossningsspruta så att jag vet när jag ska åka.

75% risk att det misslyckas och alltså 25% chans att det går vägen.

Har fjärilar i magen, är nervös, glad, livrädd och optimistisk. Äntligen på gång. Äntligen går det framåt, något händer.

Fina fina vännen S frågade om jag ville ha henne med mig till Danmark. Klart jag vill, är jätteglad över att hon frågade. Känns tryggt och skönt att inte åka ensam första gången. Vännen D frågade om jag ville stanna i Malmö och landa hos honom efteråt. Det vill jag, tror jag. Har ingen anng om hur jag kommer känna mig efteråt. Kanske är störst och konstigast första gången, vet inte. Men just nu känns allt stort, fantastiskt och spännande.

Glad att det blir runt påsk så att jag kan vara helt "normal" och bara ta en semesterdag för att förlänga ledigheten.

Nu ska här kollas tåg/flygbiljetter.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Å, vad roligt.. då håller jag alla tummar! och vi syns på lördag. JUH!

Kram, Mia

aequinoxia sa...

Gissa om det kommer att hållas tummar för dig!

Anonym sa...

NU har jag äntligen hittat hit och det var ju med en rivstart må jag säga, vilka nyheter *omtumlad*. Vi åker också till Danmark på onsdag...men våra planer är lite mer blygsamma, gå på loppis och zoo och sånt. Hoppas du får något mer värdefullt med dig hem. Miljoner välgångsönskningar, detta är STORT! Du är så tuff!
Kram Mammut (i Göteborg)

KaKi sa...

Får ju graturlera och önska lycka till här också... Önskar för egen del att dennalånga väntan var över så att jag visste. Tänk du - om två veckor kan du sitta där med ett litet plus!!!

Storkenflyger sa...

Mutherfuck här går det undan :) Gud vad spännande. Gissa om jag ska tänka på dig på onsdag. Lycka till som bara den.

Kram Storkis

nylsa sa...

stort TACK för alla tummar, välgångsönskingar och tankar. Underbart, jag behöver dem och er. Till er som är på gång samtidigt, lycka till!

Mammut, kul att ses på festen, vi kanske stöter på varann i Danmark!

kram

Anonym sa...

baby baby. Det ska bli ett litet äventyr och följa med dig till Danmark. Min mamma hälsar att du gärna får även bos dem om det skulle vara så. hon har säkert några iranska specialiteter som hon kan laga för kvinnor som "kanske" är med barn:-)
kram på dig hjärtat. ses imorgon.
S