onsdag 28 mars 2007

Kroppens förvirring av mediciner och fetma

Är rätt orolig, hjälper inte att jag har bestämt mig för att försöka förtränga det tills jag träffat dr gynekolog imorgon. Något gjorde att min tiltade mens blev om möjligt än mer tiltad, något av pillren kanske? Man ska inte få mens en dag efter beräknad ägglossning, borde snarare vara ca 14 dagar efter ÄL. Hoppas på att få ett rimligt svar på varför det blev som det blev. Just nu vågar jag inte planera, vet inte hur jag ska tänka och vet inte hur jag ska se framåt.

Passade på att plåga mig själv lite extra genom att på webben titta på treans Vi äter oss till döds eller vad de kallar sin serie om fetma och övervikt. Programmet handlade om överviktiga kvinnor och deras problem att bli gravida och fullfölja graviditeter. Skrämmande. Är visserligen inte riktigt lika överviktig som de, men så himla långt därifrån är jag inte heller. Fick mig en tankeställare. Skulle må bra av att tappa 15-20 kilo. Borde börja försöka med det nu, inte nåt luddigt sen.

1 kommentar:

KaKi sa...

Visst är det svårt att inte oroa sig ibland, men de sa ju att de kanske skulle behöva justera dosen. Det är nog inte värre än så.

Vad gäller vikten blev jag lite mumlig när kliniken tog upp den, men det spontana svaret var ändå att: jaja, det är inte tillräckligt mycket för att det ska påverka fertilitet och graviditet. Nu har jag ju sett dig också så jag skulle tro att det är detsamma för dig:)

Hoppas du får ett gott besked hos gyn och tack för i tisdags :)