lördag 31 mars 2007

Han är och kommer förbli anonym

Igår bestämde jag mig för att sluta vela. Jag vill ha en anonym donator och så kommer det bli. Mailade kliniken och fick snabbt svar att de nu har ändrat i min journal. Kanske märkligt eftersom jag delvis valde Vitanova pga att de har öppna donatorer, men nu har jag ändrat mig, tycker att det känns bättre med en donator som är anonym.

Lång och mörk har jag bett om. Hoppas så klart att han är fertil men det får jag väl ta för givet att han är. Varje beslut i den här processen har känts så stort. Men det största har jag redan tagit. Jag vill bli mamma till ett barn. Hoppas och drömmer och önskar att det kommer gå.

Mycket känns overkligt. Att jag på onsdag ska bli inseminerad med en främmande mans spermier. Att jag om ett par veckor vet om det fungerade eller inte. Att jag kanske väldigt snart är gravid. Att någon liten ska växa sig större i mig.

Livrädd för att jag har för stora förhoppningar. Vet att chansen att lyckas på första försöket är ganska liten. Men hoppas gör jag ändå. Hoppas på att den långe mörkhårige och brunödge mannen ska hjälpa mig bli gravid.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!!!
Vad kul. Jag ska hålla både mina och dotterns tummar på Onsdag. :-)

KaKi sa...

Egentligen är ju inte chansen mindre första gången än femte gången. Varje försök är ett försök, varje ägg en ny chans och ny risk. Så du har 20-25% chans, och det är ju inte jättelite... Håller mina tummar för den okände mannens spermier (och även om det känns vrickat med okända spermier i mig - så insåg jag när jag såg mig omkring att det skulle kännas ännu mer vrickat med en känd mans..)

Anonym sa...

Hej !!! Vad är det jag läser??!! Helt otroligt du e snart på väg, vad glad jag blir för din skull. ÄNTLIGEN!!
Jag har varit iväg i Turkiet i en vecka och så kommer dessa goda nyheter när jag kommer hem...hi hi.
Då får du snart ändra ditt blogg namn hoppas jag.
"Nylsa SKA ha barn" passar dig mycket bättre ;-)

puss puss :-D

Anonym sa...

Heja heja! Håller alla tummar för att den långa och mörka spermien gör ett bra jobb. Olidligt spännande.
/Mammut