måndag 12 mars 2007

Tur ibland, konstigt ibland

Har varit ute och rest. Resor passar dåligt med fertilitetsutredningar. Missade förra månadens HSG (kontraströntgen) pga att de byggde om själva kliniken då. Höll på att missa den här månadens också. Man SKA ringa på cykeldag 1, jag ringde på CD 8... Var till råga på allt tvungen att berätta att jag bara kunde torsdag-fredag den här veckan. Den underbara människan på kliniken lyckades fixa en tid till mig ändå, så nu är det dags för det läskiga skrämmande HSG (vissa säger att det gör skitont, andra känner tydligen knappt av det) på torsdag.

Lyckades även få en tid samma dag hos gyn för att mäta mitt ägg som inte kommer bli inseminerat. Kommer kännas konstigt om det är perfekt och jag inte har nån möjlighet att åka, men nu är det så. OM det är perfekt så betyder det att min käre gyn gett mig helt rätt nivå på medicinering. Jag förväntar mig inte det. Men jag hoppas att det ser bra ut. Senast maj ska det bli. Med lite flyt kan april funka. För övrit tror jag att jag kommer få en ny remiss med andra prover. Det finns några prover man ska ta mellan ägglossning och mens, minns inte vilka, men dem har jag inte tagit än.

Träffade gammal god vän idag. Diskuterade innehållet på den här bloggen. Märkligt att prata om insemination och barnlängtan med en person jag har känt så nära i runt 10 år. Kändes bra, men ändå konstigt. Säg till mig om du läser här, och tack för ikväll!

Inga kommentarer: