lördag 19 januari 2008

Ett år av recept

Fick höra på apoteket att mitt högkostnadskort går ut på måndag. Det betyder att det nu gått ett år sen jag för första gången gick in på apoteket för att hämta ut de första fertilitetsrecepten.

Då var jag hoppfullare och trodde på riktigt att jag skulle få barn innan året var slut. Så blev det inte.

Hoppas på att kunna ta ut alla IVF-medicinerna på något söndagsöppet apotek imorgon. Vill hinna ta ut dem innan högkostnadsskyddet går ut. Inte för att det egentligen spelar någon roll. Jag är helt säker på att jag kommer behöva hämta ut massa olika receptbelagda grejer för kommande behandlingar. Blir nog ännu ett receptfyllt år, ännu ett högkostnadskort. För inte kan jag ha sån tur att det är nu det ska funka? Näe, det vågar jag inte tro. Men ändå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande :) jag har alltid hämtat ut mitt på scheleapoteket vid centralen - de har nälmigen alltid allt till skillnad från andra apotek. sedanhar de också öppet 24 h... öppet-tiderna vet du nog redan - men just att de har bäst sortiment kanske du inte visste (jag har fått åka från andra appote till schele så nu går jag ingen annanstans...)

Lycka till!!!!
/A-S

nylsa sa...

Tack för tipset, då ska jag absolut gå dit.