söndag 27 januari 2008

Märkligt positiv idag

Känner att jag just idag faktiskt tror på det här IVF-försöket. Vet inte varför, men det är skönt att för en gångs skull få våga vara lite optimistisk. Brukar inte vara särskilt optimistisk så mitt gamla vanliga negativa jag kommer säkert snart tillbaka, men just idag är jag ovanligt positiv.

Har varit ute på långpromenad i solen, efterlängtat ljus som ger energi. När jag kom hem blev det kaffe i solen, visserligen med vinterjacka och vantar på, men skönt ändå, en liten runda i trädgården visade att snödroppar och vintergäck har kommit upp och påminner om att det kommer bli vår på riktigt om ett tag. Tittar man noga ser man små röda knölar där rabarbern ska växa. Liv på gång.

Igår kväll var det vin, snack och skvaller med fantastiska snygga smarta och roliga kvinnor som också vill ha barn. Hoppas att vi är gravida allihop till sommaren. Tack för igår!

De onyttiga månaderna i pauslandet har gjort att 2-3 av kilona jag tappade förra året har kommit tillbaka, de är inte ett dugg välkomna så nu blir det nyttigt leverne ett tag. Handlat massa läskigt sund mat och ska försöka se till att det blir många långpromenader.

Räknar ner dagarna tills jag ska börja spraya. Ser absolut inte fram emot att fylla kroppen med en massa konstigheter, men samtidigt ser jag verkligen fram emot att komma igång. Ska bli skönt att känna att jag gör något, att jag kan påverka något. Helt färdig med pauslandet.

Inga kommentarer: