måndag 7 januari 2008

Skengraviditetssymtom i pauslandet

Har skengraviditetssymtom mitt i pauslandet. Löjligt och helt omöjligt. Jag menar inte att jag tror att jag är gravid. När man inte har varit i kontakt med några spermier sen senaste försöket i oktober blir skengraviditeten en omöjlighet. Men ändå, symtomen finns där.

Inte lurad av progesteron eller några andra hormoner, inte lurad av inbillning den här gången. Förstår att det är vanliga traditionella snart-kommer-mensen-symtom, fast jag tror inte att jag har brukat känna dem så här mycket. Stora onda bröst, ont i livmodern, ont i huvudet, irriterad, trött och sur.

Hade jag gjort ett försök den här månaden hade jag varit övertygad om att det var något. Måste komma ihåg det till nästa gång det är testdags. Det är tydligen sån här jag är när jag är alldeles vanlig och ickegravid. Kan mycket väl vara så att min hormontiltade kropp har blivit lite mindre hormontiltad och att det är så här det ska kännas. Om lite drygt två månader kommer det vara testdags igen. Jag kommer vara skengravid och helt ha förträngt att det är så här jag är när jag inte är gravid.

4 kommentarer:

KaKi sa...

*skratt* Ja, visst är det märkligt? Min kropp har aldrig varit så pratsam som den blivit det sista året. Brösten ömmar, det drar i livmodern, jag är lätt illamående dagarna innan mens... Det spelar ingen roll om det är en BIM eller bara BM. Och min kropp startade ju som förmodat ok...

Men liksom du kommer jag att ha glömt det när det väl blir skarpt läge igen

Anonym sa...

Ja tänk om man kunde komma ihåg detta den där kritiska veckan varje månad

Anonym sa...

Jaa..undrar varje månad varför man aldrig gjort slag i saken och skrivit upp EXAKT vad man känner, var det spänner, varifrån det sticker och vad man tror. Så att man ta fram och konstatera när det är dags igen.
Men jag tror fan i mig att man skulle inbilla sig ÄNDÅ!
Håller tummarna för att IVF ska vara lösningen för dig! Kram.

Anonym sa...

Jag har inte kommit så långt som till BM eller BIM än utan jagar än så länge bara ägglossning för att få koll på cyklerna.

Visste ni att man kan ha skenägglossning?!