onsdag 9 januari 2008

ickesemester blir IVF-pengar

Har precis insett att jag efter sommarens ickesemester har många fler sparade semesterdagar än jag trodde. Många sparade dagar, lite drygt 40 dagar är det, alltså motsvarande åtta veckors ledighet. Det som inte blev semester blir nu istället pengar som betalas ut när jag slutar.

Ickesemesterdagarna ska nu få finansiera större delen av ett tre-pack IVFer.

Slipper ringa banken och låna pengar, slipper fundera.

Ickesemestern kom sig av att det inte fanns nån vettig backup på jobbet. Då var jag arg som ett bi över att jag behövde jobba hela tiden. Nu gör det mig glad.

6 kommentarer:

Tingeling sa...

Perfekt! Grattis till den lösningen, det känns säkert bra idag!

Tudorienne sa...

Där ser man! Inget ont som inte har nåt gott med sig.

Anonym sa...

Toppen. Det är ju strålande att du slipper ta lån.

Grattis!

Matte sa...

Som att vinna ett lotteri, vad kul för dig!

Fertilitetsturist sa...

Ja det är verkligen inte alltid lätt att skilja otur från tur i det långa loppet! Grattis! :-)

Bara jag sa...

Hej och tack för påhälsningen. Håller med om att det på många sätt är ett skitland vi lever i när det gäller att skaffa barn utanför kärnfamiljsnormen. Vi hade tur som lyckades så pass snabbt, men jag vet hur påfrestande det kan vara att leva efter ägglossningsklockan. Håller tummarna att allt går bra för dig!