lördag 19 januari 2008

mer om schemat

Har fått stimuleringsschemat nu och sitter återigen och försöker få ihop kommande veckors jobb och IVF. Inser att jag har bråttom. Om min kropp väljer att funka som standardschemat ska det börja nedregleras om ungefär två veckor och efter ytterligare två veckor är det dags att ta fram sprutorna.

På nåt sätt måste jag ha räknat fel förut. Trodde att jag skulle hinna sluta på jobbet innan det blir dags för äggplock, men så blir det inte. Om jag speedar på överlämningen kanske jag kan få semester sista veckan, annars kommer jag behöva bli akut sjuk. Gissar att det löser sig. Vill helst ha klarat av alla jobbresorna innan sprutorna och alla VUL påbörjas. Måste helt enkelt sätta fart. Blir några galna veckor men det kanske är lika bra, kommer inte ha tid att sitta hemma och känna efter.

Beroende på hur kroppen reagerar kan sprutorna försenas någon vecka. Vore egentligen det bästa, men samtidigt vill jag inte skjuta på något, vill nu. Har väntat länge nog.

Inga kommentarer: