söndag 4 februari 2007

Barnen har åkt

Ett intensivt dygn senare. Det är kul att ha barn på beök, men skönt när de åker också. Mysigt och roligt har vi haft det i alla fall. Hunnit baka, åka stjärtlapp och försökt göra snöänglar på skaren (gick inget vidare), läsa böcker, spela spel, sett hemska barnprogram och en massa annat som jag aldrig gör i vanliga fall. Katterna har hållit sig i källaren och 8-åringen har varit på ständig kattjakt. Så fort hon stängde ytterdörren kom de tillbaka upp och blev sina vanliga sociala jag. Lite synd att de verkligen inte gillar barn. Lika bra att de vänjer sig, en dag SKA det bo barn här i lilla huset.

Mensen kom till slut så nu kan jag planera in testerna, kontraströntgen och alla annat. Vill komma igång men vågar inte boka journalsamtal innan jag vet att allt är ok, vill inte ta ut nåt i förskott.

2 kommentarer:

KaKi sa...

Nu ligger jag en månad efter dig... *suckar* Mensen kom torsdag eftermiddag och proverna ska tas cd 2-4. Det var helt enkelt torsdag som den INTE fick komma eftersom min provtagning inte har öppet fredagar. Alltså blir det inga prover denna månad.

Katterna vänjer sig kan jag trösta med... Min blyger tillbringade 2 månader hos en barnfamilj och efter en veckas konstant samvaro hade hon vant sig och sov i 5-åringens säng (att leka med 5-åringen ville sig inte förrän långt senare)

Lycka till med proverna

nylsa sa...

Men vilken grym otur! Testställen borde alltid ha öppet. Antar att det inte finns något annat ställe du kan ta dig till?
Låter bra att din katt vande sig, då kanske mina också kan det.