tisdag 6 februari 2007

Liv som inte går att planera

Höll på att göra en riktigt korkad grej. Visste att jag kunde testa idag och imorgon. Kändes kallt och jobbigt att ta mig ut i snålblåsten idag och var inne på att skjuta på testandet till imorgon. Bestämde mig som tur var att det var lika bra att få det gjort.

Grymt glad för det nu. I eftermiddag blev jag ombedd att åka till Gbg över dagen imorgon, hade varit svårt att förklara att jag inte kunde, hade absolut inte klarat av att åka och därmed förstöra en hel månads testperiod. Kan inte planera mina egna arbetsdagar just nu. Vet att det kommer bli bättre när jag kommit in i jobbet, men just nu får jag leva med korta och längre oplanerade resor. Gillar det på sätt och vis, men det passar verkligen dåligt med att genomgå en fertilitetsutredning och att vilja bli med barn genom insemination i Danmark.

Så nu ska jag försöka få till det så att jag kan styra min tid bättre, samtidigt är jag glad över att jag redan är inställd på att det inte är nån idé att satsa på insemination tidigare är i maj. Kanske april om allt går min väg. Vågar inte tänka på ett negativt besked från gyn. Funderar på vad som skulle kunna vara fel på mig som gjorde att det inte fanns någon chans. Hittills vet jag att jag har en livmoder med ok utseende och att jag producerar ägg. Mycket annat som ska funka men känns som en hyfsad början. Vill och hoppas.

1 kommentar:

KaKi sa...

Du får försöka synka dina resor med våra träffar i fortsättningen :)

Och nog har du rätt - bloggen behöver sin uppdatering... Det blev lite tomt när jag nu väntar på nästa månad med testerna. Det kommer, jag lovar...

Och givetvis får du läsa min andra blogg:) Kopplade mest isär dem för att de var så olika.

Ser ut som vi kanske kommer jämnt med försökandet - jag satsar mot april nu :)