torsdag 15 februari 2007

Singlars rätt till insemination ska diskuteras i Socialutskottet

Har läst på den eminenta Femmis-listan att socialutskottet den 27 februari ska behandla motioner som handlar om assisterad befruktning, alltså insemination och IVF. Nu finns faktiskt en chans att påverka.

Skriv till ledamöterna och berätta att vi finns; berätta att det är diskriminerade att vi singlar som lever i Sverige inte får hjälp på samma sätt som andra människor får. Att det är fel att vi ska behöva åka utomlands för att få möjlighet till insemination och IVF.

Info om Socialutskottet och adresser till ledamöterna finns här:
http://www.riksdagen.se/templates/R_SubStartPage____6453.aspx

På femmisfikan idag föreslog en person att vi skulle demonstrera, mitt vänsterhjärta gillar demonstration som form för påverkan, men i det här fallet tror jag faktiskt att brev från många olika människor gör större nytta. Kanske kan göra båda delar? Jag ska försöka knåpa ihop en text och skicka till alla ledamöter i alla fall, hoppas att fler gör det. (Har sett exempel på flera bra brev på Femmislistan, men tror att det är bra om innehållet och argumenten varierar, alla har vi ju våra anledningar.)

Extra hälsning till er som var med och fikade idag, glad att jag har hittat er, klart vi kommer bli gravida! En stor mage visade väldigt tydligt att det faktiskt fungerar. Känner mig inspirerad och peppad.

Inga kommentarer: