fredag 23 februari 2007

Ickerökning gick dåligt

Förstår inte att det ska vara så svårt. Men jag höll mig bara knappt två dagar den här gången. Känns uselt. Har tänkt att jag måste sluta innan jag fyller år på måndag så det blir väl till att göra ett nytt försök imorgon eller på söndag. Är rätt besviken på mig själv just nu. Förstår inte varför det ska vara så enkelt att gå och köpa cigg. Just nu skulle jag vilja att de förbjöds, eller såldes på en motsvighet till bolaget som aldrig hade öppet.

Jag vet, jag har ingen karaktär när det kommer till rökning. Undrar hur jag ska lyckas...

3 kommentarer:

KaKi sa...

Du kommer att lyckas, liksom jag som också gått på näsan igen. Jag vet varför. Jag har inte gått in för det. Minsta lilla ursäkt räcker gott...

När du väl varit på journalsamtalet och datum för insemination är preliminärbestämt blir det på något sätt krisnära och kanske lättare att ta tag i. Hoppas jag... Jag har ju sedan förra sommaren varit rökri sammanlagt 5 månader och två veckor i tre perioder så jag vet att två månader fungerar. Är jag gravid sedan har valet försvunnit så att säga...

Elida - 10 timmar igen

nylsa sa...

Vad trist att det sket sig för dig också. Vi får väl göra ett nytt försök helt enkelt. Och jag hoppas att det är som du säger. När väl datum och journalsamtal närmar sig så kanske det blir verkligare och därför lättare. Men jag vill helst ha slutat på riktigt ett tag innan. Tror att det blir ett nytt försök imorgon.

Anonym sa...

Jag har bestämt mig för att nytt rökstopp inträffar nästa lördag. Börjat zyban-kur idag och nu får det banne mig vara sista gången. När jag klarat mina magiska 1 månad och 3 veckor är jag förhoppningsvis gravid och slipper den där dippen när motivationen går ned igen. /ME