söndag 25 februari 2007

Välja donator

Hamnade på en spermabank när jag surfade runt på de olika klinikerna. Det fanns korta beskrivningar av de olika donatorerna. Inser mer och mer vilket svårt beslut det här är. Kommer inte kunna välja utan kommer nog bara be om någon som tidigare har varit framgångsrik, alltså lett till barn.

För varje donator hade spermabanken information om längd, vikt, yrker/studier och sen en kommentar som var personalens beskrivning av donatorn. Vissa lät rätt kul, eller vad sägs om den här killen:

“If we were to compare Ingi to any famous person he would be a mix of Antonio Banderas and Johnny Depp. He has a light brown/medium complexion. He is a really handsome donor. His face is not round not angular, but more soft/oval. He’s got a small/normal sized head and normal shaped lips, not too full, not too thin. He is a very likeable guy.”

Det låter som en kontaktannons, och det kanske på sätt och vis är precis vad det är. En annons är det ju helt klart, men med en annan sorts kontakt. Försöker föreställa mig hur en blandning av mig själv och Johnny Depp skulle se ut, känns konstigt.

2 kommentarer:

KaKi sa...

Det var nog det som gjorde mig mest förvirrad när jag från början sökte bland amerikanska donatorer... Som gjorde att jag kände att: nä det får bli anonym donator för jag är faktiskt inte beroende av religiös åskådning, filmstjärnelikheter och omhändertagande egenskaper... Nu blir det nog mer åt hållet: jag vill ha sperma från en vit donator med id-relese. Punkt.

När jag läste på Vitanovas hemsida pratar de bara om amerikanska spermabanker - har de ändrat detta? Säg gärna till om du får veta. För efter april kan vi inte importera amerikansk sperma längre. Och då måste man definitivt beställa större kvantiteter eftersom frakten är så dyr...

Anonym sa...

Ha ha ha, gud va sjukt det låter! Men å andra sidan Jonny Depp är helt i min smak så jag har inga som helst problem med att föreställa mig ett barn med honom ;-) *asg* helt sjukt.....