tisdag 6 februari 2007

Tre små provrör rött blod

Idag var det äntligen testdag. Gillar allt som är konkret i denna osäkra väntan på besked. Smet iväg tidigt och sa till en kollega att jag skulle käka lunch med en kompis. Var beredd på att få vänta ett bra tag och blev förvånad när jag var enda personen där inne. En kvinna tittade på remissen, stack en nål i mig och vips så låg tre små provrör fyllda med väldigt rött blod i en liten vagga och vändes sakta uppåt och nedåt. Inom en vecka ska provsvaren vara skickade till min gynekolog.

Ska ringa och boka tid för kontraströntgen och ringa och prata med gyn imorgon. Känns skönt att något händer. Känns läskigt att vara i händerna på läkare, borde kanske kännas tryggt men jag vill helst slippa stoppa i mig en massa konstiga piller. Är ändå glad att det finns piller som kan hjälpa till. Undrar vad det är jag kommer behöva. Vet att något är fel, annars borde mensen varit regelbunden. Det är den inte.

Inga kommentarer: