torsdag 7 juni 2007

Billig resa och slipper ta semester

Surfat runt lite och har hittat billigaste resan fram och tillbaka hittills, nattåg ner och vanligt tåg hem för en tusenlapp. Måste visserligen betala några kronor för att komma över bron också, men ändå, känns som ett kap...

När jag satt och kollade tiderna insåg jag att jag faktiskt kan åka tåg fram och tillbaka nästan helt utanför arbetstid (usel mobiltäckning på X2000 gör att jag inte riktigt kan hävda att jag jobbar och samtidigt åker tåg privat, måste kunna maila och ringa åtminstone).

Kommer till Malmö före 7 på morgonen, snabb sväng till Köpenhamn mitt på förmiddagen och resten av tiden på nåt mobil- och surfvänligt ställe gör att jag kan vara där helt utan dåligt samvete. Blir en lång dag, men känns som att det kommer funka.

Grymt glad att jag bytte jobb i vintras. Hade varit svårare att få ihop på mitt gamla ställe.

3 kommentarer:

Tingeling sa...

Spännade, nu närmar det sig med otrolig fart!
Och vad perfekt grejat med dagen och jobbet, verkar vara en flexibel och bra arbetsplats du har!

LYCKA TILL nu!!

nylsa sa...

Tack! och håller med om att jag har flyt med jobbet, just nu råkar jag ha en ruskigt flexibel och bra arbetsplats. Reser en hel del visserligen och det kan ju i värsta fall krocka med ÄL, men annars pratar jag bara i telefon och mailar känns det som, och det går ju faktiskt att göra från andra ställen. Känns lyxigt.

Hoppas fina brakänslorna håller i sig för dig. Nångång ska vi lyckas. Kram

Anonym sa...

Numera finns det internet på X2000 om man har med en bärbar med trådlös uppkoppling. Hoppas i alla fall att det inte är vackra ord bara, jag ska en snabbis till Sthlm nästa vecka och har lovat jobba eftermiddagspass från tåget bägge resdagarna.... Men du ska ju inte behöva åka fler gånger så det är förhoppningsvis värdelöst vetande för dig! Lycka till!