söndag 10 juni 2007

Tredje gången gillt + artikel i Sydsvenskan

Imorgon är det dags igen. Hoppet ligger inte direkt på topp, har så svårt att tro att det någon gång kommer bli en graviditet av mina försök. Känns så långt ifrån en graviditet man kan komma. Sterilt med sprutor och piller, resor och kliniker.

Men ändå hoppas jag så klart. När jag tog ägglossningssprutan i natt var det trots allt ett steg på vägen. Ett ägg som kan befruktas, som kan träffa de danska spermierna i morgon. Ett ägg som kan förvandlas till ett embryo som växer. Magiskt och overkligt.

En av Femmisarna är intervjuad i Sydsvenskan idag, tack för att du ställde upp! Jag tror att artiklar som den här hjälper till och får fler att förstå att man kan bli mamma på det här sättet, att vi och våra barn finns och att vi inte är särskilt konstiga. Någon gång måste de svenska reglerna ändras.

4 kommentarer:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Hur sterilt det än känns med sprutor och klinik (för att inte tala om operationssalen) så lovar jag att barnet som sedan kommer (För det gör det) inte är ett dugg sterilt!

Jag håller tummarna för dig!

Tingeling sa...

Håller tummarna maximalt för dig idag! I väntan på rapport..

Anonym sa...

Hoppas sååå att det här ägget är The One..
KRAM!!!!!

nylsa sa...

Tack för tummarna, tror att de behövs. Ser fram emot en icke-steril bebbe nångång :)